Thursday, April 2, 2009

Hari Persahabatan Kaum Antarabangsa

Hari Persahabatan Antarabangsa disambut setiap hari pertama Ahad tiap-tiap bulan Ogos. Hari ini diraikan untuk menyokong persahabatan internasional. Ini amat penting di Singapura kerana kami tinggal di sebuah negeri yang berbilang kaum. Sambutan ini juga akan membawa keharmonian kepada semua orang di seluruh dunia.

Kami menyambut hari yang istimewa itu dengan mengadakan persembahan-persembahan yang menarik perhatian pelajar-pelajar sekolah dan jugak cikgu. Penonton juga dapat menyertai dalam tarian-tarian yang menyeronokkan. Ada juga yang joget breakdance. Kita juga boleh membuat dedikasi lagu kepada deejay.

Kita juga diharapkan untuk menulis nota kecil kepada kawan-kawan yang berbilang bangsa bagi untuk memperingati tentang persahabatan tidak kira bangsa, bahasa ataupun ugama. Ada juga pelajar dari luar negeri yang datang ke Singapura untuk belajar, berkongski pengalaman mereka di Singapura.

Jadi, untuk mengelak daripada perselisihan faham, Hari Persahabatan Kaum Antarabangsa amat bagus untuk kita kerana ia akan memperingatkan Singapura untuk sentiasa berada di dalam keadaan harmoni.

Suha.